Виховний захід: "Шлях до здоров'я"

Мета:           В ігровій формі перевірити знання учнів про складові здорового способу життя та умови, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; формувати бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати гігієнічну культуру, ціннісне ставлення до свого здоров’я; створити позитивну атмосферу під час спілкування.

Обладнання: Картки із завданнями.

                                                                          


     

Хід гри:
1. Вступне слово вчителя.

Вітаю усіх учасників нашої гри і бажаю вам гарного настрою.

Найбільшим скарбом, який людина отримує в своєму житті — це її здоров”я. І тут згадується вислів Сократа: “Здоров”я — не все, але все без здоров”я — нічого!” Це і справді богатсво, яке змалку необхідно берегти і протягом свого життя примножувати.

Виступ учнів:

Здоровим будь сьогодні в моді

І жити в світлі кольорових фарб.

Ми вважаємо, що всі будуть згодні,

Здоров”я — це найбільший в житті скарб.



Але є чинники, що заважають будь здоровим.

Проте найбільше залежить все від нас.

І щоб життя було довгим і чудовим,

За своє здоров”я взятись настав час.



1994 року міжвідомча комісія з охорони здоров”янаселення Ради безпеки ООН визначила співвідношення основних чинників, які впливають на здоров”я людини.

(Будують ялинку)



1.Медичне забезпечення — 10-15%.



Медичне забезпечення не є основним,

Тим паче не щоразу до лікаря звертаємось.

Минаєм профілактику, не завжди згодні з ним,

Самолікуванням часто нажаль ми займаємось.



2.Генетичні фактори — 15-20%.



Генетичні фактори — фактори спадкові.

Здорова є спадковість, хвороби є спадкові.

Як батьки здорові, то й малюки здорові.

Нехай будуть ваші діти веселі і чудові.



3.Стан довкілля — 20-25%.



Що ми коїм, люди?

Котимось куди?

Природа гине всюди

І ми носій біди.



Воду забруднили,

Пити неможливо.

Ліс немов скосили,

А він для нас важливий.



Грунт весь в пестецидах,

Річка вся в цвіту,

Але нажаль не в квітах,

Той цвіт несе біду.



Чорнобиль ви згадайте,

Холоне все в душі,

То ж завжди пам`ятайте,

Дійшли ми до межі!



4. Спосіб життя — 50-55%.



Ну, а найбільше — це спосіб життя.

Від тебе залежить твоє майбуття.

Чи будиш здоровим, знаєш лиш ти,

Тож відверни ти себе від біди.



2. Оголошення мети гри і її правил.

Вчитель:

То ж як ви зрозуміли, що основним шляхом до здоров”я — є ваш спосіб життя. Кожна складова здорового способу життя являється кроком до вашого довгого щасливого і здорового життя, до того ж не лише вашого, а й ваших майбутніх дітей.

А зараз давайте разом нагадаємо, що з це за кроки, а допоможуть нам мої помічники.

(Учні-учасники відповідають, а помічники піднімають промінці сонця з відповідними “кроками”)

Я думаю, що ви вже здогадались, про що буде сьогодні наша гра, що має назву “Шлях до здоров”я”.

Кожна команда отримує на свій ігровий стіл картку-слід з складовою ЗСЖ із завданням. По команді “Час!” ви перевертаєте картку і маєте 5 хв. на відповіді, які записуєте на папір, що потім віддаєте жюрі. Після закінчення часу ви передаєте свій “слід” іншій команді за часовою стрілкою і вся процедура повторюється доти, поки усі сім команд не дадуть на всі сім блоків відповідь. Я думаю, що все зрозуміло, то ж гарної усім гри! Поїхали!

3. Завдання.

Особиста гігієна

1. ............................ - запорука здоров”я!

2. Ранок: прокинувся, ..........................., зробив зарядку, умився, почистив зуби. Що пропущено? Про що ще треба подбати?

3. Відгадайте загадку: “У хлівці два ряди баранців і всі біленькі”

4. Що окрім обличчя і вух потрібно мити вранці?

5. Як називається “дощик” у ванній з чередуванням холодної і гарячої води?

Нормальна рухова активність

1. Як у школі називається час, що виділений для довільного руху учнів?

2. Найбільш корисний вид транспорту для здоров”я людини.

3. Вид мистецтва, що пов”язаний з руховою активністю людини це....

4. Як називається “частинка” уроку, що виділяється вчителем для виконання певних вправ для відновлення працездатності учнів та стимулювання розувої активності?

5. Фізичне навантаження, що пробуджує організм від ранкового сну?

Раціональне харчування

1. Завершіть вислів:

“Снідай — як король!

Обідай — як принц!

Вечеряй - ..................”

2. Напій виготовлений із фруктів це......?

3. Вживання якого м”яса найменше впливає на стан вашого фігури і має найменш негативний вплив на ваше здоров”я?

4. У якому овочі найбільший вміст вітаміну С?

5. Яка норма питної води на добу для людини?

Спорт і фізкультура

1. Королева спорту?

2. Вид спорту, який пов”язаний із зілізом?

3. Назвіть одним словосполученням: похід, альпінізм, сплав на байдарках, джампінг, паркур, серфінг та ін.

4. Волейбол, баскетбол, футбол, бейсбол, гольф: а назвіть хоча б ще один вид спорту, де грають м”ячем.

5. Який вид спорту збирає найбільшу глядацьку аудиторію?

Відмова від шкідливих звичок

1. В Російській імперії за часів царя Михайла Федоровича, якщо людину заставали за цим “гріхом” вперше — вона отримувала 60 ударів палицею по стопам, а якщо вдруге — відрізали ніс або вуха. З яким “гріхом” так жорстоко велась боротьба?

2. За результатами дослідження Всесвітньої організіції охорони здоров”я складено рейтинг країн за вживанням алкоголю серед дітей та молоді. Яка країна очолила цей рейтинг?

3. Яка середня тривалість життя ін”єкційного наркомана?

4. Чи правильним є твердження, що “легкі” наркотики не викликають звикання до них? Так чи ні?

5. Продовжіть прислів”я :”Чоловік п”є — півхати горить, жінка п”є - ......................”

Психологічний комфорт

1. Яке слово пропущене:

“Весела думка і ............................... - половина здоров”я”?

2. У якому продукті харачування є гормон щастя?

3. Як називається улюблене заняття чи справа, якою займаються у вільний час, що приносить задоволення?

4. Яка емоція людини подовжує її життя?

5. Як називається фізичний, психологічний, моральний вплив на людину, що призводить до певних фізичних проявів на її тілі, пригніченого психічного стану та ін.?

Режим праці і відпочинку, здоровий сон

1.Відгадайте загадку:

“Без рук, без ніг, а всіх кладе у постіль”

2. Скільки годин має тривати сон підлітка?

3. Як по іншому можна назвати денний сон?

4. Скільки часу можна підлітку сидіти за комп”ютером?

5. Як називаються дні,які виділені людям на відпочинок?

4. Підведення підсумків.

Вчитель: Я сподіваюсь, що сьогоднішня подорож, наший з вами шлях до здоров”я усім нагадала, що здоров’я кожної людини – в її руках.

Любі діти, пам’ятайте, що найбільше багатство людини – здоров’я! Робіть зарядку, стежте за чистотою вашого тіла, більше бувайте на свіжому повітрі, забудьте про шкідливі звички. І тоді чистота вашого тіла в поєднанні з чистотою вашої душі дасть добрий результат – здоров’я і людяність. А також ніколи не забувайте, що шлях до здоров”я — це лише ваший вибір, який ви маєте зробити самостійно”!
























Немає коментарів:

Дописати коментар